fbpx

Neste Mökkihahmot

Lähtökohta

Neste halusi kesällä 2020 testata ensimmäistä kertaa TikTokia kesän kampanjoinnissa. Tavoitteena oli luoda kevyt, hauska ja suomalaisia kotimaanmatkailijoita osuvalla tavalla osallistava TikTok-ilmiö keskellä kesän 2020 parasta mökkisesonkia.

Ratkaisu

Suunnittelun lähtökohtana oli nopea tarttuminen suosittuun #chooseyourcharacter trendiin, jossa TikTok-käyttäjät leikittelevät videoissa tiuhaan vaihtuvilla stereotypioilla ja karikatyyreillä videopelimaailmasta tuttuun muotoon paketoituna.

Trendin originaalia biisiä mukaillen sävelsimme kampanjalle oman simppelin jinglen, joka toimii TikTokissa teknisesti kampanjan sisällöt yhdistävänä täginä, ja koukkuna mihin käyttäjän on helppo tarttua.

Käänsimme yhdessä 6 suositun tokkerin Julian, Andreaksen, Elviiran, Mikaelin, Nupun ja Henriikan kanssa alkuperäisen trendin tunnistettaviin suomalaisiin mökkikliseihin ja -hahmoihin, joihin jokainen suomalainen voi varmasti samaistua.

Haastoimme käyttäjät tekemään mökkireissun lomassa oman version hahmoista.

Tulokset

Korostetun koomisen TikTok-haasteen vastaanotto oli huvittunut ja etenkin kampanjajingle tuntui kutkuttavan nuorta kohderyhmää juuri oikealla tavalla.

Yli 60 käyttäjää teki spontaanisti version hahmoista. Videoita katsottiin ilman maksettua mediaa yli 500 000 kertaa.

Kampanja tavoitti käytännössä kaikki aktiiviset suomalaiset TikTok-käyttäjät. Videoita tykättiin, jaettiin kavereille ja kommentoitiin lähes 60 000 kertaa. 

Videohaasteeseen osallistuneen käyttäjän kommentti niittaa kampanjan yleisfiiliksen ja vastaanoton: “Tätä oli kiva tehdä!”   

Asiakkaan kommentti

“Working with Sakea was super easy. We explained our vision, they added their expertise to it and created the campaign idea – and found the right influencers for us. The whole process was collaborative and quick.”

Joel Hiltunen
Manager, Social Media & Content
Neste