fbpx

Neste Mökkihahmot

Brief

Rakentakaa kiinnostava, ihmisiä kotimaan matkalla osallistava TikTok-ilmiö keskelle kesän 2020 parasta mökkisesonkia.

Ratkaisu

Suunnittelun lähtökohtana oli nopea tarttuminen suosittuun #chooseyourcharacter trendiin, jossa videoissa leikitellään tiuhaan vaihtuvilla stereotypioilla ja hauskoilla karikatyyreillä videopelimaailmasta tuttuun muotoon paketoituna.

Trendin originaalia biisiä mukaillen teimme kampanjalle oman yksinkertaisen jinglen, joka toimii yhdistävänä kampanjan täginä, ja mihin käyttäjän on myös helppo tarttua.

Käänsimme alkuperäisen trendin yhdessä 6 suositun tokkerin Julian, Andreaksen, Elviiran, Mikaelin, Nupun ja Henriikan kanssa tunnistettaviin suomalaisiin mökkikliseihin ja -hahmoihin, joihin jokainen suomalainen voi varmasti samaistua.

Haastoimme myös käyttäjät tekemään mökkireissun lomassa oman version hahmoista.

Tulokset

Korostetun koomisen TikTok-haasteen vastaanotto oli huvittunut ja etenkin kampanjajingle tuntui kutkuttavan kohderyhmää juuri oikealla tavalla.

Yli 60 käyttäjää käytti omaa aikaansa ja teki spontaanisti version hahmoista. Videoita katsottiin ilman maksettua mainontaa yli 500 000 kertaa.

Kampanja tavoitti käytännössä kaikki aktiiviset suomalaiset TikTok-käyttäjät. Videoita tykättiin, jaettiin kavereille ja kommentoitiin lähes 60 000 kertaa. 

Videohaasteeseen osallistuneen käyttäjän kommentti niittaa kampanjan yleisfiiliksen: “Tätä oli kiva tehdä!”   

Asiakkaan kommentti

“Working with Sakea was super easy. We explained our vision, they added their expertise to it and created the campaign idea – and found the right influencers for us. The whole process was collaborative and quick. Ville also gave us useful insights on TikTok in general.”


Joel Hiltunen
Manager, Social Media & Content
Neste