fbpx

Vuoden 2021 tuloksellisin podcast-kampanja

Lähtökohta

Kauniita Unia on koko kansan rauhallisesti unten maille johdatteleva “daily podcast”, jonka isäntänä toimii podcast-skenen pioneeri Klaus Hietala.

Podcastin uuden tuotantokauden alla pohdittin, miten kaudelle saadaan väkevä startti ja dramaattisesti lisää uusia kuuntelijoita.

Ratkaisu

Hetken pohdiskelun jälkeen päädyttiin siihen, että itse asiassa audion merkityksen uuteen renesanssiin nostanut TikTok on varsin luonteva alusta nostaa podcast 18-34-vuotiaiden tietoisuuteen.

Suhteellisen pienellä volyymilla kaupallistetun TikTokin ensimmäisiä omaksujia ovat nimenomaan olleet äänibisneksen jättiläiset — siis kansainväliset levy-yhtiöt.

Itse sisältökonsepti oli suoraviivainen ja asiaan menevä. TikTok-mainonnassa ajettiin lyhyttä videota, jossa Hietala avaa lyhyesti podcastin ideaa mikin takaa.

Tulokset

TikTok-mainontaa kohdennettiin 18-34-vuotiaille ilta- ja yöaikaan, sillä podin kaunis ajatus on toimia digitaalisena unihiekkana levottomille kukkujille.

Mainontaa ohjattiin suoraan Spotifyyn, jossa piipahti 6000 uutta kuulijaa. Mitatusti yli 400 000 tavoitellun kohderyhmän käyttäjää katsoi kampanjavideon.

Merkittävin tulos oli kuitenkin se, että podi loikkasi muutamassa päivässä Spotifyn trendaavien podcastien sijalle 3.